Tuesday, January 22, 2008

Despre carti din sase in sase

Seara imi dadu un mesaj scurt pe messenger, un link si un comentariu concis "esti mentionata:)" Ok. Leapsa. Am intrat in joc.
"Regulile de aur si nisip:
1. Ia cartea care este cea mai aproape de tine.
2. Deschide-o la pagina 123.
3. Găseste a 5-a propozitie/frază.
4. Postează pe blog textul următoarelor 4 propozitii/fraze cu aceste instructiuni.
5. Nu îndrazni sa scotocesti prin rafturi după cartea aceea foarte deosebită sau “intelectuală”.
6. Da leapsa mai departe la alti 6 prieteni."
Am luat cartea si am deschis la pagina 123.
Astea ar trebui sa fie primele 4 fraze.
“[Camille se trezi pe muzica celor de U2. Mai intai crezu ca se afla la familia Kessler si adormi la loc. Nu, se gandi ea incurcata, asa ceva nu este cu putinta… Nici Pierre, nici Mathilde, nici menajera lor nu puteau sa-I dea lui Bono volumul chiar asa la maxim.]
Ceva nu se potrivea in toata chestia asta…Deschise ochii incet si gemu din cauza durerii de cap si astepta penumbra sa poata recunoaste ceva.
Dar unde se afla? Ce se intam…
Intoarse capul
. […]”
Anna Gavalda, Impreuna

N-am rascolit dupa carte. M-a rascolit doar. Mi-a starnit cheful de lectura. Uitasem cum e sa te apuce zorii citind.
I-am raspuns celui care invarte cuvintele pe degete, si sprijina incheieturile fragile si delicate ale frazelor pe lame Gillette. Carti, spaghetti, marivodaj, insomnie...
Fie care fragment pe care l-am citit rezoneaza undeva la nivelul subtil; o istorie personala, stilizata iti face cu ochiul, ghidus, dintr-un fragment ales la intamplare.
Mai departe... despre carti, despre ei insisi, despre joc... gyrovague, impaler, bogo, andrei, corina, marcelo.
Am sa trimit leapsa peste ocean la rio. Sa intre in joc fragmente cu ritm de salsa si miros de apa sarata, dansand cu talpile goale pe asfalt.

2 comments:

gyrovague said...

merci de Leapsa. m-am executat. acum imi pare rau ca nu mai citesc cate 4 carti de-odata :) si-mi place si ce zice cartea ta. un exchange ceva, soon?

nopti fara luna said...

evident. la o cafea, intr-o cafenea chic. cu cartile pe masa;)